vakantie

16 oktober 2013 - Antalya, Turkije

Hoi allemaal,

De afgelopen 10 dagen heb ik mijn fiets even laten staan (ik had via internet iemand gevonden waar ik mijn fiets kon laten staan). Susan was van Amsterdam naar Ankara gevlogen. Vanaf Ankara zijn we met de bus naar het het zonnige zuiden van turkije gereden. De verschillende plaatsen waar we geslapen hebben zal in de route zetten.

Het was in eerste instantie best gek om mijn fiets (bij een wild vreemde) achter te laten, maar daar ben ik maar niet teveell mee bezig geweest. Na het aanvragen van mijn visum voor Iran bij de Ambassade in Ankara zijn we meteen in de bus gestapt. We hadden besloten om niet 10 dagen op 1 plek te blijven maar steeds na twee nachten de bus naar een nieuw plekje te pakken (het bussysteem in Turkije is super goed!) We hebben veel mooie plekken in het zuiden van turkije gezien. Het enige nadeel van mooie plekken is dat je (bijna) nooit alleen bent als je ze via een reisgids vind. We hebben dus erg de toerist uitgehangen. Het type toeristen dat je buiten het seizoen vooral tegen komt zijn gepansioneerde stellen die het er eindelijk is lekker van gaan nemen. Mede om de toeisten te mijden, maar vooral omdat het erg leuk is hebben we ook veel door het turkse landschap gewandeld.

Het is grappig om te bedenken dat ik 10 dagen ''vakantie'' heb gehad, omdat ik eigenlijk al bijna 8 weken op vakantie ben. Al moet ik zeggen dat dit toch weer een andere manier van reizen is wat ik ook erg prettig vond.En dat het met Susan was maakte het natuurlik dubbel leuk!

Susan is vanochtend weer terug gevlogen naar Amsterdam en staat waarschijnlijk nu alweer op het ijs schaatstraining te geven. Ik ben op het bustation van Antalya en neem straks om 23:00 de nachtbus naar Ankara en stap hopelijk morgen na het ophalen van mijn visum weer op de fiets. Koers: zuidoost richting de gens van Iran.

Gr

1. Lilian❤️🎶:
    16 oktober 2013
    Je gaat goed maatje,doet me plezier, op naar de volgende luie turk.wie weet een waterpijp,en een kamer vol mooie meiden,lachen toch? Dikke groet,Lilian
  2. Ilvi:
    Heh hehhhhh ! Was zo lang aan t wachten op een verhaal :D
    Leuk dat t leuk was! Jaloers op Susan :P
    Doe voorzichtigggggggg
    Dikke knuffel
  3. Tim:
    16 oktober 2013
    mooi Max, verdiende rust.. en nu weer door stomen:) succes maat!
  4. Denise:
    Hey Max,
    Onwijs leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Geniet ervan!!

Kus
  5. Jeroen h:
    17 oktober 2013
    Voorzichtig in het midden-oost dude! Maar geniet er ook vooral van.

Peace!!
  6. Peter:
    Hey Max,

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Net even foto's van Iran bekeken. Wat een gaaf land, ik ben jaloers.

high five!
  7. Pieterovermars:
    20 oktober 2013
    Veel plezier max! En het midden oosten is veiliger dan heel veel andere plaatsen op de wereld. No worries dus! Ik hoop dat de gastvrijheid van de mensen daar je eenzaamheid zullen beperken!
  8. Oma Nel:
    21 oktober 2013
    Hoi lieve Max
    Een berichtje uit Ulvenhout. Het regent hier flink op het moment. Nu kon ik je verhalen weer eens lezen. Geweldig om te doen.
    Ga zo door met je reis en ik wens je heel veel plezier.
    Liefs Oma Nel tot het volgende verhaal.
  9. Bastian:
    22 oktober 2013
    Hey max,

Bastian, the german guy you met in Verona, Italy. I follow your blog, I check it once a week to see how far you made it. Keep going, pretty sure you'll reach thailand!!
    I made it to Rome in 1181,04 kms and flew back to germany. Now I'm back at university and its so boring. Wish i'd be back on the road ;-)
    Anyway, good luck for the rest of your journey!

Bastian