vakantie

21 maart 2014 - Krabi, Thailand

Sawattee krab(alweer),

Het was alweer een tijdje geleden dat ik wat van me had laten horen dus ik voelde me verplicht om weer is wat van me te laten horen. Ik heb ondertussen al 3 weken niet op mn zadel gezeten en word steeds dikker en dikker.

Na mijn laaste bericht ben ik samen met Susan naar Vientiane(de hoofdstad van Loas) gefietst en hebben we daar de laaste 6 dagen van ons avontuur in Laos en Cambodja doorgebracht. We hebben lekker uitgerust, een beetje cultureel gedaan, en vooral veel en lekker gegeten. na 6 dagen hebben we onze fietsen in kartonnen dozen ingepakt en zijn we met de bus naar Bangkok gegaan(beetje vals spelen mag). Hier hebben we onze fietsen bij de left luggage service achtergelaten en 10 uur! gewacht op mijn ouders die ook even op bezoek kwamen(wat een luxe). Toen ze er eindelijk waren zijn we met de ''skytrain'' naar ons hotel gegaan. Kees had dit hotel op internet geboekt met de nederlandse prijsbegrippen in zijn hoofd. voor zijn gevoel een goedkope kamer. voor Bangkok, super luxe!!!! was heerlijk. Na 2,5 dagen Bangkok hebben we de nachttrein naar Chiang Mai(in het noorden van Thailand gepakt. Hier hebben 2 scooters gehuurd en hebben we met zn 4en door de stad geraced(maar het was niet eerlijk want die van Kees was sneller). de dag erna werden we bij ons hostel opgepikt voor een drie daagse bergtocht met 2 overnachtingen in kleine bergdorjes waar ze niet gewent zijn aan touristen. was erg leuk!
na nog een dagje Chiang Mai moesten we alweer terug naar Bangkok omdat (helaas)Susan terug zou vliegen naar Nederland omdat er weer gewerkt moest worden.

Op het vliegveld hebben Kees, Carry en ik een auto gehuurd en zijn met verschillende stops langs de oostkust naar het Zuiden gereden. we zijn nu in Krabi en vanaf hier vliegen we de 24e weer naar Bangkok. Kees en Caary vliegen dan weer naar Amsterdam en ik.... mij leek het geen leuk idee om in Amsterdam uit het vliegtuig(ik ben van huis weg gereden dus ik wil ook graag weer naarhuis rijden) te stappen dus ik ben op zoek gegaan naar een alternatief. Dit bleek nog best een karwei!

In Vientiane ben ik samen met Susan gaan kijken wat de handigste bestemming zou zijn. Ik wilde erg graag naar oost europa vliegen om vanaf daar naar huis te fietsen. Na wat twijfelen had ik besloten dat Kiev het zou worden. natuurlijk was ik totaal niet op de hoogte van wat er in de wereld gebeurd. gelukkig werd Kiev me een dag voordat ik zou gaan boeken afgeraden door een man die we op straat spraken. dan werd het Estland, Letland of Litouwen, ik weer naar een internet Cafe om te boeken. Bleek dat daar geen luchtvaartmaatschappij naartoe vlieg waar je fiets(gratis) mee kan. Die drie vielen ook af. Polen, Roemenie, Tsjechie, hongarije, slovenie. allemaal leuke bestemmingen maar allemaal vielen ze een voor een af: te duur, geen vlucht rond de datum dat ik wilde vliegen, me fiets kon niet mee enz. Ik keek eens op de kaart: naar het zuiden wilde ik niet. Ierland leek me erg gaaf, maar dat was te duur. wel ging er een erg goedkopen vlucht waarbij ik mijn fiets mee kon nemen van Bangkok naar London, dus die heb ik geboekt.

25 maart vlieg ik naar London, ga nog 2 of 3 weekjes het zuiden van Engeland doorfietsen(aanbevelingen van mooie gebieden zijn welkom!) om dan met de boot/trein naar frankrijk te gaan en vanaf daar terug te fietsen. Mocht je het leuk vinden om een stuk met me mee te fietsen vanaf frankrijk, stuur me dan even een mail, dan kijken we of daar wat voor kunnen afspreken.

Foto's komen morgen of overmorgen!

Krab,

Max

1. Lilian❤️🎶:
    21 maart 2014
    Wil graag een stukje met je meefietsen.
  2. Lilian❤️🎶:
    21 maart 2014
    Heb nog meer geschreven, waar is dat heen?
  3. Lilian❤️🎶:
    22 maart 2014
    Niet naar Cornwall, daar wordt geen post meer bezorgd door overlast agressieve meeuwen, die aan het broeden zijn en hun nest beschermen.verder schreff ik nog, dat ik te snel vor jou zou fietsen, en dus maar thuis blijf. Zie je daar. groet Lian
  4. Peter:
    22 maart 2014
    Jezus Max, gaat snel nu! De familie van Boxel in Bangkok, moet vast erg leuk zijn. Fijne tijd met zen allen en daarna een hele goede tijd in Engeland.
  5. Tim:
    23 maart 2014
    Vet Max!
    Ik wil niet met je meefietsen.. lijkt me niet bij te houden en erg vermoeiend;).. Ik wacht hier op je:p

Succes en geniet van de laatste (naja, nog steeds heel erg veel) kilometers!