plannen gewijzigd!

10 december 2013 - Yazd, Iran

Salame,

Voordat ik aan deze reis begon dacht ik dat ik veel tijd zou hebben en me op regelmatige basis zou vervelen. Het tegenovergestelde is waar. Er zijn maar heel weinig momenten dat ik niet weet wat ik moet doen, er zijn altijd dingen te doen. Raar idee als je bedenkt dat ik de heledag niks doe. Het schrijven van de blog schiet er vaak bij in, waarvoor sorry. Ik ben nu in Jazd en ben sinds gister ochtend bij een Iraanse familie. Leuk verhaal hoe ik hier terecht ben gekomen:

Jochen(de duitser) en ik sliepen in onze tent in een stadspark. We aten ons ontbijt op een houten bankje waar veel mensen wandelde en hardliepen. Er stopte een vrouw bij ons zei: ''hot water?'' Ze bedoelde of we thee wilde. we liepen met haar mee, ze woonde vlak bij het park. Het kopje thee werd nog een kopje thee, het tweede kopje thee werd een ontbijt, het ontbijt werd gebruik van de douch(ik denk dat we stonken), de douch werd een rondleiding door de stad met haar man en dochter, de rondleiding werd een lunch, de lunch werd gebruik van internet, gebruik van internet werd een tweede rondleiding in de stad(nu een ander deel en in het donker), de tweede rondleiding werd een diner, diner werd een slaapplaats, slaapplaats werd een ontbijt enz. enz. We zijn schandalig verwent door deze familie en dit is de iraanse stijl. Het is erg moeilijk om alle mensen op een waardige manier te bedanken. Het is soms lastig om alleen maar te nemen in dit land, omdat het lastig is om iets terug te doen/geven.

Vandaag vertrek in vanuit Jazd in de richting van Schiraz en Jochen rijdt richting Bandar Abbas. Vanaf vandaag ga ik de klus weer in me eentje klaren. Ik heb me plannen gewijzigd. Ik heb 1 februari met Susan in Bangkok afgesproken om 6 weken samen door zuidoost azie te fietsen. Vanaf hier ga ik het nooit redden om daar op tijd te komen, dus ik moest een plannetje te bedenken. Het is onmogelijk om een visa te krijgen voor Pakistan dus ik moet vanaf Iran per boot of vliegtuig. Aangezien er weinig ferryboten naar het buitenland gaan heb besloten te vliegen. Dan de vraag waar naar toe. In eerste instantie wilde ik naar India vliegen maar dan zou ik nog een keer moeten vliegen om over Burma te komen aangezien je dit land niet in kan fietsen. Dussss heb ik gister een vlucht naar kuala lumpur(Maleisie) geboekt om vanaf daar noordwaarts naar bangkok te fietsen om Susan op te pikken.

Ik heb geprobeerd om veel foto's te uploaden maar nadat het twee keer mislukte ben ik er een beetje klaar mee. Ik zal later nog wat meer foto's op de site zetten.

Als je naar mijn route kijkt zit er een rare knik in, ook dit zal ik later nog uitleggen.

Statistieken:

Dag 100        25              Huis

Dag 101      25                huis

Dag 102       115             Huis

Dag 103        65              wild

Dag 104        60              Karavan saray(wild)

dag 105         65             wild

Dag 106         100            Stadpark

Dag 107         0                huis

Dag 108         50              boerderij

Dag 109         130            huis

Dag 110          40             wild

Dag 111          60(+200 gelift)     Huis

Sorry voor het belabberde schrijven maar heb maar weinig tijd nu. later meer

Goudaves.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mikki:
    hey neef!
    wat vind ik het super om elke keer je verhalen te lezen, ben blij dat het allemaal goed gaat! en wat een super leuke foto's ook! zet hem op!!

xxxx
  2. Lilian❤️🎶:
    10 december 2013
    Ik denk dat jullie bezoek voor die mens ook een kado,tje is. Als ik het zo lees is het daar helemaal niet leuk,en mag er weinig. En heb je plotseling een stinkende frisse wind voor je deur,die vanalles kunnen vertellen,voor een kopje thee.zo ging het heel vroeger ook.wie verre reizen enz.fijn weer van je te horen,t was weer een leuk verhaal.Blijft geniet! ,voor je het weet enz .Groet Lilian
  3. Kees van Boxel:
    10 december 2013
    hoi max ik heb bij carry weer een leuk verhaal gelezen.
    ik geniet er van ga zo door! mijn vriendinnen in formeren er iedere week naar. ik ga nu de foto's bekijken.
    veel liefs oma Hetty.
  4. Mathijs:
    10 december 2013
    Goed te horen dat je zoveel doet dat je geen tijd voor stukjes hebt, maar het is wel heel goed om van je te horen!!

enjoy
  5. Pien:
    10 december 2013
    Maak je niet druk om de uitgebreide verslagen, als je maar af en toe laat horen dat het goed gaat;-) Als je terug bent des te meer te vertellen en hangen we aan je lippen ( als je geen kabouterbaard meer hebt dan ) xxx
  6. Henk bond:
    11 december 2013
    Als je nog in Iran bent moet je tegen die mensen zeggen : be omide didar; dat betekent zo iets als goede dag; of je het goed uitspreekt is punt 2, want de chinezen lachen me ook altijd uit als ik hou zeg,dat betekent goed.
  7. Ilvi:
    11 december 2013
    Beste kabouter lelijke plop,

Ik haat je vieze baard,
    Overgeven moet ik van je,
    Stinkzwam die tussen mijn tenen groeit,
    Liefs, ....... Ilvi ;)

Nu ter zake:
    - Je baard is om te kotsen
    - Hele vette foto's zoals de kampvuurtjes, sneeuw, lelijke moffe vriend ;), die hoorns en het bevertje !
    - Je baard is lelijk
    - Zielig voor Susan
    - Zielig voor mij, durf geen foto's meer van je aan mensen te laten zien
    - oja je hangt naakt in de keuken
    - laat ff wat vaker iets van je horen
    - ik wil een kerstkaart en daarna Een verjaardagskaart van je..
    - cadeau mag ook ;)
    - ben blij dat je het leuk hebt!
    - Ajax speelt champions league
    - Je baard is foei lelijk
    - Li heeft Een rode Toyota Yaris (toch Li?)
    - Bram huilt vaak omdat hij je mist ;)

MAXXEL !!
    Xx
  8. Bep Irik:
    15 december 2013
    Hoi Max,
    Ik kwam Carry tegen en vertelde dat je een wereldreis op de fiets aan het maken was.
    Wat een ervaring voor jou. Grote klasse hoor.
    Ik heb je reisverhalen gelezen.Super leuk wat je allemaal mee maakt.
    En helemaal dat je er zo van geniet.
    Ik moet lachen dat je ook vaak buiten en bij iemand in de tuin slaap.
    Ik ken het verhaal nog van jullie vakantie in Kroatie.
    Dat bij vreemde mensen voor de caravan lag en werdt weg gestuurd.
    Dus buiten slapen was voor jou niet zo vreemd.
    Ik ga vanaf nu genieten van jou verhalen.
    Nog heel veel plezier en geniet er van.
    Dikke Xxx