Iran

18 november 2013 - Rudsar, Iran

Hoi Allemaal,

Maar weer een nieuw verhaaltje van mij. Ik ben nu in Rudsar een plaatsje aan de caspische zee. Het is hier in dit gebied regenachtig in deze tijd van het jaar dus ik heb al behoorlijk wat natte dagen gehad. Dit drukt de pret echter niet! Nog steeds prachtige ontmoetingen met mensen die je vanuit de grond vanhun hart willen helpen omdat je nou eenmaal te gast bent in hn land, en gasten moet je het beste van het beste geven(vanuit hun cultuur) Afgelopen week was fantastisch vanwege de feesten werd er overal op straat gratis eten uitgedeeld en ik ben behoorlijk vet gemest. Stel je voor: ''je rijd op een klein landweggetje en je begint honger te krijgen, net op het moment dat je wilt stoppen om wat te eten uit je tas te pakken rijdt er een auto toeterend(dat doen ze hier allemaal) voorbij en stop voor je. Er stapt iemand uit met een wit bakje. Je groet en geeft een hand(ik ben de hele dag aan het handen schudden). Je krijgt het bakje, bedankt hartelijk en de auto rijd weg. je kijkt in het bakje: rijst met kip en groente, super lekker!'' En dit gebeurde afgelopen dagen meerdere keren per dag. Ook sandwiches, cakes, thee dadels werden rijkelijk uitgedeeld!

De afgelopen 5 dagen had ik weer gezelschap van een andere fietser. Een duitser die al 2 jaar onderweg is. Super aardige jongen met wie ik het hardstikke goed heb. vandaag gaan we weer splitsen omdat hij zich een beetje ziek voelt en mijn tempo niet helemaal bij kan houden.

statestieken:

Dag 80    105      tankstation

Dag 81      120     brandweerkazerne

dag 82      90        wild

dag 83      65        gemeentehuis

Dag 84      65       restaurant

dag 85      130      stadspark

Weer veel verschillende slaapplaatsen zoals je zit. Leuk dat ik overover met open armen wordt ontvangen!

Vanaf hier ga ik een stukje langs de zee rijden om vervolgens coor de woestijn richting het warme zuiden te gaan !

Gegroet

1. Ilvi:
    Hee makker !
    M'n ochtend kon niet beter beginnen dan met positieve verhalen van jou!
    Wel balen van de regen natuurlijk!! Mja over paar dagen wil je misschien wel regen in de woestijn haha
    Have fun bikkel !
    Kusjessssss
  2. Lilian❤️🎶:
    18 november 2013
    Zoveel goedheid onderweg,had ik nooit gedacht. Mis je al iets typisch hollands... Haring of zo? Vraag ik me af dan stuur ik wat naar je toe
  3. Lilian❤️🎶:
    18 november 2013
    Had nog meer geschreven mar hij pakt het niet ,stuur je wel een mail lilian
  4. Tim:
    23 november 2013
    Wat een avontuur Max! Ook leuk om die statistieken te zien:).. Echt speciaal wat je aan het doen bent. Succes!