bier

14 september 2013 - Tomislavgrad, Bosnië en Herzegovina

Hoi,

Ik zit nu in Tomislavgrad in een lege ruimte van ongeveer 25 vierkante meter en een biertje. in de ruimte staat een tafeltje met een stoel en mijn fiets. Dit zou een kantoor ruimte moeten worden, er ik alleen geen bedrijf. Hoe ben ik hier beland? Ik fietste om een uurtje of 5 Tomislavgrad door toen een man in zijn tuin naar mij wenkte. hij sprak geen woord engels maar met handen en voeten vroeg hij of ik een biertje wilde. en dat lust ik graag. Ik kreeg meteen een biertje en brood met kaas en gerookte wild zwijn(erg lekker) ook kreeg ik een maaltijdsoep met groente en kalfsvlees(ook erg lekker). na ongeveer een uurtje kwam zijn zoon, die sprak wel engels. Ik vroeg of ik mischien mijn tent in de tuin mocht zetten, dat kon maar ze hadden ook nog een lege ruimte. Helemaal goed! nu zit ik hier met de laptop van zijn zoon aan ondertussen mijn 5e biertje. morgen ochtend om 8 uur kan ik aanschuiven bij het ontbijt. de mensen zijn(denk ik) niet rijk, maar bereid om mij alles te geven, erg aardig!

En zo ontmoet ik er meer. Ik heb de afgelopen dagen door kroatie gefietst, eerste langs de erg toeristische kust en later meer landinwaards, waar toch wel veel armoede heerst wat soms vervelend is om te zien, ik ben vandaag bosnie herzekovina in gereden. Het zijn beide erg mooie landen om doorheen te fietsen, erg berg_heuvelachtig. ik heb de al zeker een week geen weg bereden die meer dan 500 meter vlak was. de mensen zijn niet heel erg gewent aan fietsers en vinden mijn verschijning maar al te mooi, 1 op de 10 autos toetert en zwaaid wild uit het raam, erg leuk en goed voor de moraal.

Het fietsen en allen zijn(wat ik weinig ben) bevalt me zoiezo erg goed!

de statestieken van de afgelopen week(heb besloten het wat rustiger aan te doen)

Dag 17. 115  camping

dag 18. 70  camping

dag 19. 130 camping

dag 20 150 tuin

dag 21. 110 huis.

Ik zal morgen naar sarajevo rijden en vanaf daar via montenegro naar servie om dan door te gaan naar bulgarije en turkije.

Groeten,

Leuk verhaal,Max.
    So far, so good.
  3. Manon:
    15 september 2013
    Leuke verhalen van je en leuk om je een beetje te kunnen volgen!

Groetjes, Peter jeanette en Manon
  4. Carry:
    Lieve Max,
    Ik zie je helemaal voor me zittend in die lege ruimte met een big smile op je gezicht. Blijf genieten.
    Turkije nadert
    Xarry