Alor Setar

9 januari 2014 - Alor Setar, Maleisië

Aller eerst een gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Ik bivakeer momenteel nog steeds in de fietsenwinkel in Alor Setar, ze lijken me nog niet zat te zijn. Naast het bijna dagelijkse bezoek aan het postkantoor heb ik niet helemaal stil gezeten.

Voor oud en nieuw ben ik met de bus(en boot) naar het eiland Penang gegaan. Daar heb ik een goed feestje gevierd met een groepje Nederlanders die ik op straat was tegen gekomen. Ik heb zowaar zelfs een Belgisch biertje mogen nuttigen! Ook heb ik op Penang mijn visum voor Thailand geregeld. Na Penang ben ik weer terug naar de fietsenwinkel in Alor Setar gegaan in de veronderstelling dat mijn wiel er wel al zou zijn. Niet dus...

Na weer twee dagen wachten vroeg ik of ik niet een wiel kon lenen van de fietsenmaker om hiermee naar Langkawi te gaan en daar een rondje over het eiland te fietsen. Dat was geen probleem en zo vertrok ik met een half bepakte fiets (ik liet een groot deel van mn bagage in de winkel achter aangezien dat allemaal bestaat uit winter spullen die ik hier niet nodig heb) naar Langkawi. Na 1,5 uur met de boot kwam ik op een mega toeristisch eiland. Niet helemaal mijn ding, maar op zich wel mooi. Ik heb in 3 dagen alle wegen van het eiland gefietst, op 3 mooie stranden gekampeerd, veel watervallen gezien, 3 lange wandeltochten gemaakt en veel apen gezien. Over apen gesproken; Die beesten zijn slim! Tijdens het kamperen op het strand kreeg ik een ochtend bezoek van een flinke groep apen. Ik zat net mn ontbijt te eten en dat was natuurlijk uiters interessant voor die beestjes. In het begin was het nog wel leuk, maar na een tijdje speelde ze een spelletje met me, een groepje hield mn eten in de gaten, terwijl een ander groepje me uitdaagde door in mn tent te gaan. Terwijl ik de apen uit mijn tent joeg had verloor ik 1 seconde de andere apen(die op mn eten loerde) uit het oog wat resulteerde in een gestolen lepel. Gelukkig liet hem hem na hem zorgvuldig te hebben afeglikt wel liggen, waardoor ik mijn reis niet zonder lepel hoef voort te zetten.

Gister avond ben ik weer van langkawi terug gekeerd en ik ga vandaag weer langs het postkantoor. Ik hoop dat mijn wiel er nu wel is want anders moet ik tot zondag wachten aangezien het postkantoor op vrijdag en zaterdag dicht is.

Satistieken:

dag 129(31-12)        0km              hostel

Dag 130        0km             hostel

Dag 131        0km             fietsenwinkel

dag 132        0km             fietsenwinkel

dag 133        0km             fietsenwinkel

Dag 134      50km             Wild(strand)

dag 135       70km            Wild(strand)

Dag 136       40km             Wild(strand)

Dag 137        50km            fietsenwinkel

dag 138         0km            fietsenwinkel

Groetjes

1. Carry:
    9 januari 2014
    Hoi Max, dit schiet niet op zo. Straks ben je nog te laat in Bangkok.
    Moet je nog harder fietsen.
    Hoop dat het wiel is nu wel is aangekomen.
    Die eerste foto is wel een reuze aap.
    Tot snel
    Xarry
  2. Jeroen:
    9 januari 2014
    Kut van je wiel man! En die apen zijn zo bijdehand op die toeristische plekken. Klinkt heel herkenbaar.

Groetjes Jeroen
  3. Lilian❤️🎶:
    9 januari 2014
    Goed opgelost je wiel probleem als je dan toch moet wachten dan maar zo.heb gisteren gezien dat ze in China schaatsen op de gele rivier,veel nederlanders, moet Max even naar toevliegen zei Bo,maar kijk zelf maar, op internet als dat wiel er nog niet is, heb je wat te doen toch? Morgen komt Michael hier ,me helpen met de tuin,zal je missen,enne neem toch maar niet een apie voor me mee...ze gaan opje voet zitten pissen
  4. Rogier:
    Max,
    Mooie verhalen uit het verre oosten.
    Hier in Nederland is het alweer lente, dus schaatsen ho maar.
    Maar wellicht treedt volgende week alsnog de "horror" winter aan.
    Veel plezier nog!

Groet Rogier
  5. Muhammad Radzi:
    13 januari 2014
    Hi there,Max already received a rear wheelset yesterday,today he is leaving for Thailand and at this moment he should be in Thailand.He was in my bicycle shop for 2 weeks and I and my crew members give him full assistance here.
  6. Muhammad zulhilmi ariff:
    17 januari 2014
    hi max,

I just got a visit from someone from spain, many times I look at your blog, but no change ... worry when thinking of you, do you eat, sleep comfortably when entering thailand ... whether you find durian in thailand?